به پرمحتواترین وبلاگ کاربران اینترنت خوش آمدید

عکس - کامپیوتر - ترفند - فتوشاپ - فیلم و کارتون - اینترنت - بیوگرافی - آموزش - یاهو و گوگل - جوک - sms

به پرمحتواترین وبلاگ کاربران اینترنت خوش آمدید

عکس - کامپیوتر - ترفند - فتوشاپ - فیلم و کارتون - اینترنت - بیوگرافی - آموزش - یاهو و گوگل - جوک - sms

ایرانی‌ها رکورد تهیه بزرگترین ساندویچ دنیا را شکستند

 

 ایرانی‌ها برای کسب رکوردی دیگر در کتاب رکوردهای جهانی گینس، روز جمعه بزرگترین ساندویچ شترمرغ دنیا را در تهران تهیه کردند.
این ساندویچ ۱۵۰۰ متری به عنوان طولانی‌ترین ساندویچ جهان در کتاب گینس ثبت شد.

این ساندویچ عظیم، همزمان با دومین جشنواره بین‌المللی غذا و تندرستی در پارک ملت تهران تهیه و در میان شهروندان تهرانی توزیع شد. دو سر آشپز و ۳۲ آشپز، با همکاری دو هزار نفر، این ساندویج به عرض ۱۵سانتی‌متر و طول ۱۵۰۰ متر را تهیه کردند.
رکورد قبلی تهیه ساندویچ، ۱۳۷۸ متر و ۳۴ سانتی‌متر بود که اردیبهشت ماه امسال در ایتالیا تهیه شده بود.
برای آماده کردن این ساندویچ عظیم که کار طبخ آن از ساعت ۵ صبح به وقت تهران آغاز شد و تا ظهر ادامه یافت، از ۷۰۰ کیلوگرم گوشت شترمرغ، ۷۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ،۷۰۰کیلوگرم سس خردل، ۵۰۰ کیلوگرم سس مایونز، ۵۰۰ لیتر روغن مایع ،۱۷۰۰متر نان فیبر دار و ۱۲۰۰ کیلوگرم پیاز استفاده شده است.

ناظران ثبت کتاب رکورد گینس که روز پنجشنبه برای ثبت جهانی این رکورد وارد تهران شده بودند، در این مراسم حضور داشتند و این ساندویچ ۱۵۰۰ متری را به عنوان طولانی‌ترین ساندویچ جهان در کتاب گینس ثبت کردند.

گفته می‌شود این اقدام با هدف ترویج غذای سالم، فرهنگ ‌‏سازی برای استفاده از گوشت شترمرغ به عنوان گوشت سالم، بدون کلسترول، دارای سطح انرژی پایین و بالاترین سطح آهن و پروتئین عنوان شده است.

کارشناسان تغذیه معتقدند میزان چربی موجود در گوشت شترمرغ، به اندازه نصف گوشت مرغ و یک سوم گوشت گاو بوده و میزان پروتئین و آهن آن در مقایسه با دیگر گوشت‌ها بالاتر است.

در ایران، حدود ۱۳۰ مزرعه پرورش شتر مرغ وجود دارد که پس از چین وآفریقای جنوبی، سومین کشور بزرگ پرورش شتر مرغ در جهان به شمار می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد