به پرمحتواترین وبلاگ کاربران اینترنت خوش آمدید

عکس - کامپیوتر - ترفند - فتوشاپ - فیلم و کارتون - اینترنت - بیوگرافی - آموزش - یاهو و گوگل - جوک - sms

به پرمحتواترین وبلاگ کاربران اینترنت خوش آمدید

عکس - کامپیوتر - ترفند - فتوشاپ - فیلم و کارتون - اینترنت - بیوگرافی - آموزش - یاهو و گوگل - جوک - sms

اقدامات امنیتی به هنگام اتصال به شبکه های Wireless

شبکه های Wireless یا بی‌سیم مدت زمانی است که در کشور ما روند رو به رشدی داشته است. در حال حاضر در دانشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و اماکنی نظیر آنها دسترسی به اینترنت از طریق شبکه Wireless امکان پذیر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر ایجاد به یک شبکه بی‌سیم برای همه امکان پذیر است بنابراین استفاده از آن برای مجرمان و خلافکاران نیز مجاز می‌باشد! پس شما به عنوان یک کاربر در این زمان نبایستی ایمنی سیستم خود را فراموش کنید. یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و باعث میشوند شما به جای اتصال به سرور اصلی شبکه ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا میکند متصل شوید! به همین سادگی خودتان باعث شده اید هکر بتواند به سادگی به کامپیوتر یا لپتاپ شما نفوذ کرده و سوء استفاده نماید. برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ در این ترفند به معرفی اقدامات احتیاطی به هنگام اتصال به شبکه Wireless میپردازیم.

هیچگاه ناآگاهانه آن‌لاین نشوید
اگر نیازی به اینترنت ندارید، اتصال Wi-fi دستگاه خود را قطع نمایید و علاوه بر آن همواره قابلیت اتصال اتوماتیک به شبکه ها در سیستم خود غیر فعال کنید. این کار عمر باتری را نیز بیشتر می‌کند.

از شبکه مناسب و درست استفاده کنید

وقتی به شبکه بی‌سیم وصل می‌شوید، ویندوز SSIDهای (Service set Identifiers) تمام شبکه‌های این مجموعه و محدوده را به شما نشان می‌دهد.
همچنین اطمینان حاصل کنید که به شبکه درست وصل شده‌اید، برای اینکار کافی است از متصدی مربوطه در محل نام صحیح کانکشن اصلی شبکه را پرس و جو نمایید. در صورت مشاهده کانکشن های مشکوک حتمأ مراتب را به مسئولان گزارش دهید.

به اشتراک گذاری پرینتر و فایل خود را قطع نمایید

این کار را حتمأ صورت دهید ؛
در ویندوز XP، از منوی Start وارد My Network Places شوید. در پنجره Network Connections بر روی شبکه راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره محاوره پایانی در قسمت General، گزینه Client for Microsoft Networks and File and Printer Sharing for Microsoft Networks را از حالت انتخاب درآورید و سپس بر روی OK کلیک کنید.
در ویندوز ویستا قابلیت جالبی نهفته است که خود ویندوز در صورت تشخیص نا امنی شبکه، به طور خودکار حالت به اشتراک‌گذاری را لغو و این ویژگی را خاموش و غیرفعال می‌سازد. جهت کنترل و تغییر این حالت از این روش پیروی نمایید: ابتدا از منوی Start وارد Network شوید، سپس بر روی عبارت Network and Sharing Center را کلیک کنید، اگر کنار نام شبکه عبارت Public network به معنای شبکه عمومی ظاهر شد و شما به شبکه عمومی وصل شدید، فقط باید این پنجره را ببندید چون در معرض دید قرار گرفته‌اید. در غیر این صورت روی کلید Customize را از روی نام شبکه کلیک کنید. Public را انتخاب کرده و روی کلمه Next و سپس روی Close کلیک کنید.

کاری که انجام میدهید
دقت کنید از طریق اتصال به این شبکه های عمومی هرگز خرید اینترنتی نکنید، از عملیات بانکی آن‌لاین استفاده ننمایید، اطلاعات حساس و مهم را با اتصال روی اینترنت عمومی ثبت نکنید و حتی المقدور از کلمات عبور استفاده نکنید.

نمایش کلیه فعالیت های اینترنتی جاری در ویندوز

یکی از مواردی که در حوزه امنیت شبکه و اینترنت بسیاری از کاربران حتی کاربران حرفه ای را نیز بسیار تهدید میکند فعالیت های اینترنتی ناخواسته ای است که در محیط ویندوز انجام میگیرد. این فعالیت ها ممکن است چه از طریق نرم افزارهای مختلف نصب شده و چهاز طریق   بدافزارهایی   (Malware) که ممکن است بر روی سیستم شما در حال اجرا باشد و به طور مخفیانه جاسوسی سیستم را بکند صورت بگیرد. به عبارتی دیگر، ممکن است به این موضوع دقت کرده باشید که در هنگام اتصال به اینترنت ، اگر هیچ فعالیتی نظیر باز کردن صفجه وب توسط مرورگر انجام ندهید ، در پنجره Status مربوط به کانکشن اینترنت شما و در قسمت Activity مقدار Send و Receive باز هم تغییر خواهد کرد. این بدین معناست که پس از اتصال شما به اینترنت همواره در پشت پرده ارتباطات پنهانی در میان ویندوز و اینترنت برقرار است. این ارتباطات مخفی میتواند گاهی انقدر مضر باشد که باعث اشغال زیادی از پهنای باند اینترنت شما گردد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید کلیه ارتباطات جاری انجام شده میان ویندوز و اینترنت توسط نرم افزارهای نصب شده را به شکل ریز شده و دقیق مشاهده کنید و در صورت لزوم اقدام به موقعی در جهت حل آن صورت دهید. ...

 

ادامه مطلب ...

رد ایمیل های دریافتی خود را بگیرید!

روزانه صدها ایمیل خواسته و ناخواسته وارد صندوق نامه های الکترونیکی شما میشود که فرستنده آن ها برایتان ناشناخته است و شما کنجکاو می شوید که ببینید این ایمیل از چه مسیری برایتان ارسال شد ه است. اولین قدم برای رد گیری یک ایمیل یافتن Header یا همان سر برگ ایمیل در یافتی است. در واقع این سربرگ ها برای این است که به شما نشان دهد ایمیل دریافتی از کجا و در طی چه مسیری به دست شما رسیده است که به طور معمول این سر برگ ها To ، From و Subject را نشان می دهد. اما چیز های بیشتری در سر برگ وجود دارد.در این ترفند شما را به سفری برای رد گیری ایمیل های صندوق پستی خود می بریم و این راه فقط در داخل صندوق پستی شما میسر است.

1- در Gmail : ابتدا وارد Inbox ایمیل خود در Gmail شوید. سپس وارد ایمیل دریافتی شده و سپس بر روی فلش کوچک رو به پایین در بالای متن ایمیل و در کنار تاریخ ایمیل و دکمه Reply کلیک کنید. در منوی کوچک باز شده ، Show Orginal را انتخاب کنید. در پنجره جدید شما ریز اطلاعات ایمیل دریافتی را خواهید داشت.

2- در Hotmail یا Live : وارد صندوق پستی ایمیل خود شوید ، بر روی Options در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. سپس بر روی Mail Display Settings کلیک کرده و گزینه Message Headers را به Full تغییر داده و دکمه OK را بزنید. اکنون ایمیل های شما دارای سر برگ های بیشتری خواهد شد.

3- در Yahoo Maill: وارد Inbox خود در یاهو شده و سپس وارد ایمیلی که قصد مشاهده سربرگ های کامل آن را دارید بشوید. سپس در پایین متن ایمیل خود عبارت Full Headers را بیابید و بر روی آن کلیک کنید.

ابزارهای ناشناخته اما کارآمد برای مسلح سازی سیستم در برابر هکرها

یکی از مسائل مهمی که همواره کاربران چه در سیستم های شخصی و چه در داخل شبکه ها با آن روبرو هستند بحث امنیت است. بسیاری از کاربران امنیت سیستم خود را به دست آنتی ویروس ها می سپارند. اما آنتی ویروس ها معمولأ حجم زیادی از CPU را اشغال میکنند و معمولأ برنامه های سنگینی هستند. ابزارهای کوچک و ناشناخته ای نیز وجود دارند که در عین حال بسیار کارآمد هستند. در این ترفند قصد داریم به معرفی تعداد زیادی از این برنامه های امنیتی که امنیت سیستم شما را در برابر هکرها تضمین میکند بپردازیم. لینک دانلود این برنامه های سبک نیز موجود میباشند.

ادامه مطلب ...

اسکن کردن کامپیوتر توسط خودتان ، بدون استفاده از آنتی ویروس!

خیلی اوقات پیش می آید که کامپیوتر شما دچار ویروسی می شود که امکان اسکن و تشخیص آن توسط آنتی ویروس وجود ندارد و یا آنکه ویروس با تشخیص نصب بودن آنتی ویروس بروی سیستمتان عملکرد آن را دچار اختلال می کند و مانع از این می شود که شما بتوانید از آنتی ویروس خود برای اسکن کامپیوتر استفاده کنید. در این شرایط چه باید کرد؟ آیا راهی وجود دارد که بتوان در این شرایط کامپیوتر را خودمان اسکن کنیم و مشکل به وجود آمده در آنتی ویروس را برطرف کرد؟ پاسخ تمامی این سوالات مثبت است! در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی ابتکاری و در عین حال کاربردی بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید کامپیوتر خود را شخصأ اسکن کنید و ویروس موجود را پاک کنید ، بدون بهره گیری از هیچ نوع آنتی ویروسی!

اولین قدم برای اسکن کردن کامپیوترتان نمایش فایل های مخفی در کامپیوتر می باشد.

برای انجام این کار : ابتدا با مراجعه به My Computer بروی منوی Tools کلیک کنید و از منوی حاصل بروی عبارت Folder Options کلیک کنید. سپس بروی برگه View کلیک کنید و در این برگه تیک کنار عبارت های Show Hidden Files and Folders را فعال کنید و تیک کنار عبارت Hide Extensions For Known File Types را بردارید و بروی عبارت OK کلیک نمایید.
اینک از طریق مسیر C:/Windows/system32 به پوشه System32 مراجعه کنید. پس از ورود به پوشه system32 بروی منوی View کلیک کنید و از منوی حاصل عبارت Details را انتخاب کنید.
حال در پوشه system32 بروی جدا کننده Date Modified کلیک کنید و آنرا به سمت راست بکشید به طوری که تاریخ تمامی فایل ها یه طور کامل نمایش داده شود.
فایل های نمایش داده شده در پوشه system32 فایل های سیستمی مربوط به ویندوز می باشد که اکثرا با پسوند dll می باشد و این بخش معمولا مورد هدف ویروس ها و Spyware قرار می گیرد و خود را در بین این فایل ها مخفی می کنند.

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که اکثر این فایلهای قرار گرفته در این بخش دارای یک زمان مشخص می باشد و این زمانها (مثلا 8/10/2004) معرف این می باشد که مایکروسافت در این تاریج برنامه مربوط به فایل مورد نظر را به پایان رسانیده است و در واقع این زمان ها هیچ ربطی به زمان نصب ویندوز ندارد. حال اگر ویروس و یا spyware به این بخش حمله کند زمان آن با زمان فایل های سیستمی موجود در پوشه system32 مطابق ندارد و زمانی جدید تر از زمان مربوط به فایلهای سیستمی ویندوز خواهد بود و به راحتی از طریق مشاهده زمان های قرار گرفته در Date Modified قابل تشخیص می باشد. البته نکته بسیار مهم که باید توجه شود این است که نصب یک سخت افزار جدید و یا یک نرم افزار خاص می تواند فایلی را در این بخش کپی کند که زمان آن با زمان فایل های سیستم مطابق ندارد.

پس برای اینکه فایلی را در این بخش به اشتباه پاک نکنید روشی را مطرح میکنیم که این اشتباه رخ ندهد:
اگر میان فایل های واقع در پوشه system32 به فایلی برخورد کردیدکه تاریخ آن با تاریخ فایل های سیستمی ویندوز مطابقت نداردبروی این فایل کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید. سپس در پنجره Properties بروی برگه Version کلیک کنید و در این برگه نام کمپانی و ورژن فایل مورد نظر را مطالعه کنید.
اگر اطلاعات این فایل شامل نام کمپانی و خیلی اطلاعات دیگر برایتان آشنا نبود نام فایل مورد نظر را در موتور جستجو گر گوگل تایپ کنید و اگر در نتایج جستجو به این اشاره شده بود که این فایل ویروس است حتما آن را پاک کنید ولی اگر در نتایج جستجو به آلوده بودن این فایل اشاره نشده بود این فایل به واسطه یک سخت افزار و یا نرم افزاری به وجود آمده است.

بازیابی پسورد هک شده یا فراموش شده در یاهو

یکی از مشکلاتی که تقریبأ گریبانگیر تمامی کاربران اینترنت است هک شدن ID آنها توسط هکر هاست. این مشکل بیشتر به دلیل عدم آشنایی کاربران مبتدی با مسائل امنیتی پیش میاید و هکرها از این موضوع سوء استفاده میکنند. اما پس از هک شدن ID یاهو چه باید کرد؟! جالب است بدانید فقط یک راه منطقی برای اینکار وجود دارد! که هم اکنون به توضیح آن خواهیم پرداخت. در صورتی که پسورد ID خود را نیز فراموش کرده اید این ترفند چاره شما خواهد بود.

هنگامی که ID کاربر هک میشود ، پس گرفتن ID بسیار ساده است ، به شرطیکه شما به هنگام ثبت این ID دقت کافی به خرج داده باشید!
به هنگام ثبت ID و ایمیل ، در فرم ثبت نام از شما درخواست ثبت سه گزینه میشود: تاریخ تولد ، کشور و کدپستی.
اگر این اطلاعات ورودی را به یاد داشته باشید کافی است به آدرس https://edit.yahoo.com/forgot مراجعه کنید.
سپس در فیلد اول آیدی خودتان که پسورد آن هک شده یا فراموش کرده اید را وارد نمایید.
در فیلد بعدی نیز کد امنیتی داخل عکس را وارد کرده و Next بزنید.
در صفحه بعدی نیز اطلاعات خود را به ترتیب تاریخ تولد ، کشور و کدپستی وارد کنید و Next بزنید.
اگر از کاربران اخیر یاهو باشید به جای سوال فوق ، پاسخ سوال امنیتی که هنگام ثبت نام انتخاب کرده بودید را بایستی وارد کنید.
اگر اطلاعاتتان قابل تأیید باشد امکان تعریف پسورد جدید برایتان میسر خواهد شد.

افزودن پسورد دوم به ویندوز XP

در ویندوز XP قابلیت بسیار عالی نهفته شده است که بسیاری از کاربران این ویندوز از آن بی خبرند. شما میتوانید علاوه بر پسوردی که برای هر یوزر در ویندوز تعریف میکنید ، پسورد دومی هم برای ورود به ویندوز قرار دهید و عملأ امنیت سیستم خود را دو چندان کنید. در این ترفند به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت.  


بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت syskey را وارد نمایید. سپس Enter بزنید.
در پنجره کوچک ظاهر شده بر روی دکمه Update کلیک کنید.
اکنون تیک پسورد قسمت Password Startup را بزنید و با دقت فراوان دو بار پسورد خود را وارد نمایید.
پنجره را OK کنید تا پسورد در سیستم ذخیره شود.
همچنین شما با انتخاب Store Startup Key on Floppy Disk میتوانید پسورد خود را بر روی یک فلاپی دیسک ذخیره کنید تا تنها با استفاده از آن بتوانید وارد سیستم شوید.
از این پس با بالا آمادن سیستم به هنگام انتخاب یوزر کاربری ، از شما درخواست پسورد دوم میشود.

افزودن پسورد دوم به ویندوز XP دقت کنید پسورد انتخابی را فراموش نکنید. در صورت فراموش کردن پسورد به هیچ عنوان امکان ورود به ویندوز را نخواهید داشت و ناچارأ باید ویندوز را از نو نصب کنید ، پس نهایت دقت را به کار ببرید.