به پرمحتواترین وبلاگ کاربران اینترنت خوش آمدید

عکس - کامپیوتر - ترفند - فتوشاپ - فیلم و کارتون - اینترنت - بیوگرافی - آموزش - یاهو و گوگل - جوک - sms

به پرمحتواترین وبلاگ کاربران اینترنت خوش آمدید

عکس - کامپیوتر - ترفند - فتوشاپ - فیلم و کارتون - اینترنت - بیوگرافی - آموزش - یاهو و گوگل - جوک - sms

خوردن هندوانه، اطلاعات ژنتیکی سلول‌ها را حفظ می‌کند

 

 

جام جم آنلاین: یک متخصص تغذیه گفت: هندوانه یک میوه منحصر به فرد است، از جهش ژنتیکی جلوگیری می‌کند، از آسیب‌های پوستی ناشی از تابش خورشید پیشگیری می‌کند و در درمان اختلالات جنسی موثر است.   

 

مرتضی صفوی در گفتگو با فارس افزود: هندوانه از میوه‌های فصل تابستان و دارای آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی مانند بتاکارتن، لیکوپن، ویتامینC و ویتامین ( Aبه شکل بتاکاروتن) است که این میوه را از دیگر میوه‌ها متمایز می‌کند.

هندوانه میوه‌ای شیرین و آبدار است که نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می‌شود، بلکه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد که برای ما ناشناخته است.

وی درباره اثرات مفید هندوانه برای سلامت افراد گفت: هندوانه ضدسرطان و ضدآسیب‌های پوستی است که بر اثر تابش مستقیم نور خورشید ایجاد شده است. هندوانه سرشار از آب است و می‌تواند نیازهای روزمره انسان را  برطرف کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هندوانه می‌تواند رادیکال‌های آزادی را که به دلیل اکسیداسیون کلسترول و تنگ شدن دیواره عروقی خونی ایجاد می‌شود، غیرفعال کند و در نتیجه از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته جلوگیری می‌کند.

صفوی گفت: مصرف منظم هندوانه در فصل خودش از بیماری‌های مزمنی مثل حملات آسم، سرطان روده بزرگ، سایر سرطان‌ها مثل سینه و التهاب مفاصل جلوگیری کند.

این متخصص تغذیه افزود: رنگ صورتی هندوانه به دلیل داشتن لیکوپن است. لیکوپن یکی از آنتی‌‌اکسیدان‌های بسیار مناسب است و می‌تواند از بروز سرطان‌ها جلوگیری کند. لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می‌شود و اثرات ضداکسیدانی قوی دارد. این آنتی‌اکسیدان به تمام نقاط بدن رفته و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد